Your Search Results

      • June 2011

        Vivere il morire

        by Sergio Messina

        Prepararsi all’unico evento certo della nostra vita attraverso meditazioni giornaliere; imparare a stare vicino a chi è prossimo alla morte; approfondire un tema che da sempre ha terrorizzato e affascinato gli uomini, attraverso riflessioni tratte dalle culture più diverse: condotti per mano dall’Autore di questo libro, un cappellano ospedaliero che, oltre ad assistere malati e moribondi, tiene da anni corsi molto seguiti sul tema “vivere il morire”.

      • January 2007

        Via Mystica

        All'uomo, in quanto essere amato

        by Giuseppe Pollano

        Dio è amore, Dio è carità: ecco il candore da far di nuovo brillare agli occhi del mondo. Queste pagine hanno dunque un solo obiettivo: restituire l’uomo d’oggi – e di sempre? – al dialogo amicale con Dio che lo ama. Gesù è il vero interlocutore di quest’uomo, il Gesù di Nazaret che ci ha perdutamente amato e ci vuole nella sua vita. Dialogo, interpellanza, invito, coinvolgimento che non hanno un filo di violenza pur essendo una corsa impetuosa verso il cuore e la libertà di ciascuno. Non c’è paura, in questa parola, non c’è anticaglia, non c’è impossibile: c’è semplicemente il prevalere di Dio, l’insinuarsi del suo amore dovunque, la forza radiante della sua natura nella nostra, in una parola Gesù che dimora in noi e noi in lui. Bisogna imboccare come nostra, senza tradimenti, la via della misticità.

      • L'ONDA PERFETTA

        Scegli di essere felice

        by Sergio Bambaren

        John Williams è uno strano naufrago nel mare della vita. Alla deriva nelle acque del benessere materiale, a quarant'anni si rende conto che tutto ciò per cui ha lavorato finora non gli da le soddisfazioni sperate. Un'invidiabile posizione economica, una splendida casa con vista sull'oceano, una famiglia, l'ammirazione della gente che conta non lo mettono al riparo dalla tempesta interiore che sta crescendo. Ha tutto ma non ha più niente, nemmeno il sorriso di un tempo. Finchè un giorno incontra Simon, un uomo misterioso, che assapora la realtà istante dopo istante ed è in grado di avvistare la spiaggia della salvezza. Dopo questa esperienza, anche il mare della vita non sarà più lo stesso: quella che era paura diventerà una voglia irresistibile di prendere il largo, e il protagonista si ritroverà a rincorrere con rinnovato slancio "l'onda perfetta", dove cielo e mare s'incontrano finalmente riappacificati.

      • Literature & Literary Studies

        Sciroppo da more

        Brunette liquide

        by Paolo Bruni

        Talking about sonnets in the twenty-first century might seem somehow outdated. Yet, Bruni's verses are of a stainless vital energy, impervious to the liquid erosion of time. The power of a calibrated verse, the adequate rhyme, the abundance of details determine the evolution of a collection that exudes from every syllable the pure essence of the poet who is absorbed by his own words. ---  Paolo Bruni è un autore dinamico, multiforme, aperto a intraprendere con coraggio strade nuove e a costruire ponti umani, senza paura che crollino. D’altronde, le sue stesse origini sono un crocevia di direttrici culturali che si intersecano: la Sicilia e la Calabria sono le terre dei suoi antenati, mentre Roma è la città in cui sono nati, e tuttora vivono con le rispettive famiglie, il padre Nicola, giornalista di successo, e il poeta stesso.Parlare di sonetti nel ventunesimo secolo potrebbe sembrare a molti fuori tempo massimo. Eppure, leggendo i versi del Bruni, si coglie un’energia vitale inossidabile, impermeabile alla liquida erosione del tempo. Il potere di un verso calibrato, la rima adeguata, la dovizia di particolari che volge al dettaglio sempre e comunque determinano l’evoluzione di una raccolta che trasuda da ogni sillaba l’essenza pura del poeta che viene assorbito dalle sue stesse parole.Si colgono momenti in cui la dolcezza è come un mare calmo, lievemente increspato da una brezza disposta ad accarezzarlo, che si tramuta di colpo in tempesta. In “Sciroppo da more – Brunette liquide” le emozioni divengono musica, poiché l’armonia si sposa perfettamente con l’arte ardita della parola ed entrambe danzano insieme scivolando giù fino a un bivio inatteso, dove si palesa l’alter ego dell'autore, quel Paul Bernàc che, con prepotenza quasi irriverente, si fa largo là dove il Bruni non oserebbe metter piede. Qui, da questo suggestivo sdoppiamento, nasce un’irresistibile fascinazione la quale genera, per incanto, la poesia della vita, che nasce come un incontro effimero ma, proprio per questo, magico e irripetibile.

      • Il dubbio di Signora Morte e altri racconti

        by Francesco Loretucci

        There are those who love to play with death, others prefer to joke about it. This is the case of Francesco Loretucci who, through interesting stylistic games, has collected imaginative stories whose theme is centered on our enemy number one: Death, in the collective imagination, has always represented that phase of life that every person certainly hopes to reach as late as possible. The fear of dying is, without a doubt, present in almost all cultures of mankind. The author's proceeds by his choice will be donated entirely to LAV (Anti-Vivisection League). --- C'è chi ama giocare con la morte, altri preferiscono scherzarci sopra.Questo è il caso di Francesco Loretucci che attraverso interessanti giochi di stile ha raccolto fantasiose storie il cui tema è incentrato sulla nostra nemica numero uno.La Morte, nell’immaginario collettivo, ha da sempre rappresentato quella fase della vita che ogni persona di certo spera di raggiungere il più tardi possibile.La paura di morire è, senza dubbio alcuno, presente in quasi tutte le culture del genere umano. Se cerchi un libro che ti diverta, in cui la figura della morte sappia umanizzarsi, talvolta entrando a diretto contatto con gli altri personaggi "mortali", scendendo anche a patti con questi, "Il dubbio di Signora Morte" fa al caso tuo.Se hai voglia di sperimentare in un unico libro diversi modi per raccontare il modo di agire della la figura della Morte nel suo compito - a volte vissuto con soddisfazione, altre come ingrato dovere -, troverai in questo testo quel che cerchi.Nove racconti tra riflessioni, spunti curiosi e divertimento puro dall'ironico al sarcastico, dal raffinato all'esilarante.Ironizzare sulla Nera Signora è il modo con cui l'autore ha voluto far apparire il sorriso sul volto dei lettori, perché l'humor nero può anche alleggerire lo spirito e far scoprire che esiste anche qualcosa che la Morte può temere: uno iettatore! I proventi dell'autore per sua scelta verranno devoluti interamente alla LAV (Lega Anti Vivisezione).

      • Etica dell'acquario

        by Ilaria Gaspari

        Gaia is beautiful, self-centred and unhappy. One day in November she returns to the city where she studied, after an absence of ten years. Nothing seems to have changed in Pisa, but everything has. Gaia meets up again with her old friends and the love of her university days, but now they are divided by the years they spent apart and the loss of a fellow student, Virginia, who died in obscure circumstances. The investigation into the mysterious suicide winds its way through the streets of the city and the colleges of the Scuola Normale, amidst buried memories and obsessions that come to light.

      • JULIUS THE BUNNY

        Picture Books

        by Nicoletta Costa

        A series of picture books where Julius the Bunny is the protagonist of stories about various feelings - anger, sweetness, fear, courage, enthusiasm, boredom...

      • 2020

        Dance Factor

        by Aurora Marsotto

        When the dance teacher announces that she’s entered her students in the Young Dance Competition, everyone is thrilled! Well…, almost everyone. Alice is twelve and, even though she’s done ballet for five years, she’s never gotten over her stage fright. Of course, what happened last year – when she turned right and everyone else turned left… right there… right in front of everyone… – only made things worse! So, just forget it! There’s no way Alice is going on stage! That is, unless Leonardo, who’s just joined the class, can change her mind…

      • MUMS AND MONSTERS

        Picture Book

        by Chiara Carrer

        A picture book to face the fear of darkness and to help kids realise they are not the only one to feel negative emotions, even mum and dad do...

      • Children's & YA

        PIMPA FEELING BOOKS

        by Altan

        A brand new series of feelings books where the red-spotted dog, Pimpa, experiences different emotions - Anger, Fear, Sadness and Happiness. On each book a different special element to interact with (glow in the dark, glitter, foil...)

      • Children's & YA

        Heroes Atlas

        by Miralda Colombo

        One hundred and one inspiring stories of the notable men and women who shaped the world with their ideas, their genius, their creativity or courage. From super scientists to clued-up creatives, from writers to dreamers, these profiles explore the life of each personality in detail, with gorgeous illustrations. This educational book includes worldwide famous figures, as well as lesser-known personalities, but all very inspiring for children.

      • Tantalum's rule

        by Claudio Forti

        Una luce penetrante. Un uomo confuso recuperato dalla polizia. E tante, troppe cornacchie.  Norman Barclay è un dirigente di successo, uso a tutti gli agi di New York, ma da quattro anni non dorme più. Le sue notti sono devastate dal ricordo ancora vivido di quella luce e alleviate solo dalle inebrianti prostitute di Madame Trilly. L’improbabile equilibrio è rotto da un uomo grigio e misterioso: John Smith. Così anonimo da non lasciare alcuna traccia di sé, se non un enigmatico biglietto da visita: ‘Professor Jeremy Kalwinsky, psicopatologo della memoria’.  Sarà un secondo biglietto, lascito di una coinvolgente notte d’amore, a spingere Norman a cercare l’aiuto di Kalwinsky per sbarazzarsi dei ricordi che lo tormentano. Insieme al sollievo dell’oblio arriverà però una inattesa discesa negli inferi dei dimenticati. Qui Barclay scoprirà una grigia verità ben più inquietante dei ricordi...

      • THE ENCHANTING FAIRY TALES' COLLECTION

        by Various

        Nine lovely fairy tales, enriched by the illustrations and technique of Valeria Abatzoglu. The magic illustrations are developed on double and single spreads, with simple texts for all early readers.

      • I TELL YOU THE BIBLE

        by LODOVICA CIMA

        e Creation, Adam and Eve, Noah and the Ark, Moses and thht from Egypt, David and Goliath, the wisdom of Solomon, the birth of Jesus, the parables and miracles of the Gospels, the Lord’s Prayer... an accurate and masterfully narrated selection of 60 among the most beautiful stories of the Old and New Testaments, signed by Lodovica Cima.

      • Children's & YA

        Amazing Places

        by Miralda Colombo

        A series dedicated to the wonders of the world, to be discovered through precious and peculiar books, filled with sensational illustrations. Not only for the contents, these books are “wonderful” also in their binding, with surprising elements on the cover andfor their evocative illustrations.A journey in discovery of the 15 most amazing places of the world created by humankind, which will enchant children and grown-ups: Taj Mahal, Machu Picchu, Cheope’s Pyramid and many others. For each place, there will bea suggested itinerary for a guided tour, a legend, the story of the construction and many more curiosities.

      • Children's & YA

        TALES FROM THE WORLD

        Picture Books Series

        by Luigi dal Cin

        A series of 13 picture books - each one collects the most traditional tales from a specific country. Every story is illustrated by a different artist, either international or local. It's possible to select the books of interest or to create a collection of tales from the world picking up the single tales from the various titles.  In the series: BRASIL, SCOTLAND, RUSSIA, CHILE, FAR EAST, ARCTIC REGION, AFRICA, MEXICO, OCEANIA, INDIA, ITALY, JAPAN, 1001 NIGHTS

      • Learning Music

        by Emanuela Carletti

        An illustrated little manual teaching the basics of musics, with drawings, games, curiosities and tests for the young musicians!

      • October 2020

        I wish I was King Kong

        by Virginia Stefanini, Luca Tagliafico

        Sometimes being a good and obedient girl is... monstrously boring! Much better to climb on the wall cabinets like King Kong, make jokes like the Invisible Man, dig the earth like a Werewolf. Thanks to the fantasy of the little character, every moment of a normal day spent with Daddy, from homework to shopping, from household chores at meals, it turns into an opportunity for funny transformations and fun games. A story in which imagination overturns stereotypes because little girls do not always dream of being Princesses, dads are not always out of the house for work, and even monsters are not all bad. A love letter to the cinema and its magic, to share with those we love the most.

      • WHAT IS A SYNDROME - selected for White Ravens 2020

        by Giovanni Colaneri

        What is a Syndrome?A microcosm? A crisis? Something random? A fight? An attack? A common history? What else?Whatever it is, it’s something that concerns us.This picture book doesn’t give an answer but providessome interesting food for thought thanks to the inspirationalmatch of amazing illustrations and short butmeaningful periods.

      Subscribe to our

      newsletter